Samenwerking tussen het dagelijks bestuur en de ambtelijk secretaris

Een verandering in het dagelijks bestuur (DB) is een moment om bij stil te staan. De taakverdeling zal opnieuw bekeken moeten worden, anders zal de onderlinge samenwerking daar vroeg of laat onder lijden. En daarmee meteen ook de effectiviteit van het DB.

Deze Open Training gaat over een effectief samenwerkend dagelijks bestuur en de onderlinge samenwerking. Hoe kan die zo optimaal mogelijk worden?

Inhoud van de training

Pas als duidelijk is welke werkwijze een OR heeft, kan de onderlinge taakverdeling aan de orde komen. Daarbij is er natuurlijk speciale aandacht voor de ambtelijk secretaris. Wanneer de ondernemingsraad die heeft, moet er namelijk ook een besluit worden genomen over de eventuele gekozen secretaris en andere leden van het DB.

Vervolgens gaat het over de samenwerking tussen de DB-leden en de ambtelijk secretaris. Welke verwachtingen heeft ieder daarover? Bovendien komt een model voor goede samenwerking aan bod.

Voor wie

De dag is bestemd voor DB-leden die al werken met een ambtelijk secretaris of dat binnenkort gaan doen en voor ambtelijk secretarissen.

Resultaat

– Het dagelijks bestuur en de ambtelijk secretaris hebben duidelijke afspraken over hun taakverdeling.
– De leden van het dagelijks bestuur en de ambtelijk secretaris hebben tools in handen voor een goede samenwerking.

Trainingstijden

De training duurt van 9.00 uur tot 16.30 uur.

 

Datum en inschrijving

 

Onze website maakt gebruik van cookies en daarmee vergelijkbare technieken. Klik op 'Ik ga akkoord' om toestemming te geven voor het plaatsen van cookies. Lees meer over cookies